8.

Brist på uppdatering, jag vet, men det har stått ganska stilla fram tills nu.
Nu är det dock fullt ös. Träd är nedhuggna och ris och sånt är borttaget från vår lilla skogstomt. Tekniskt samråd är inbokat och likaså ett byggstartsmöte.
 
 
Här är en del av tomten före firman "Björnligan" var i farten
 
 
Och här är efter:
 
 
 
De röjde även på granntomten samtidigt (de bygger också Myresjöhus)
 
Snart ska sambon och jag åka och titta på kakel, klinker och tapeter/målarfärg för att välja ut dessa. Alltid bra att vara ute i god tid, dels för att veta vilken kostnad man hamnar på och dels för att vi båda snart kommer arbeta efter våra föräldraledigheter och då blir det mindre tid över att göra stora grejer. Så därför känns det bättre att ta itu med dem redan nu, för att kunna finjustera senare. Häromkvällen satt vi även och gick igenom ungefär var och vad vi vill ha för belysning i huset.  Många val som ska göras.. Men roligt är det!
 
Preliminär slutbesiktning är nu satt till v. 51. Huset kommer den 2 juli och det ska bli SÅÅ spännande!
 
Lillgrabben växer också så det knakar. Han har mycket energi så en stor trädgård kommer väl till pass nästa år. 
 
Bjuder här på våran ritning för de som är intresserade:
 
 
Vårt hus kommer att bli så perfekt!
 
Garanterar en jämnare ström av uppdateringar framöver, fulla med inspiration och val!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

etthusblirtill.blogg.se

Tess heter jag och tillsammans med min sambo M ( och son A) ska det byggas hus. Myresjöhuset "Kungshamn" föll valet på. Följ husbygget från kontraktskrivning till färdigt boende!

RSS 2.0